Найбільші порти Європи, зокрема Роттердам, Антверпен та Гамбург відчули на собі нестабільну митну політику США у поєднанні з низькм рівнем води у річках. Це спричинило найбільший логістичний збій з часів епідемії COVID-19. Баржі змушені довго чекати на розвантаження товарів, у той же час, контейнеровози простоюють у чергах. Очікується, що ситуація триватиме щонайменше кілька місяців, що може певним чином зачепити ринок HVAC.
Альберт ван Оммен, директор логістичної компанії Euro-Rijn Group (Нідерланди), вважає, що це — найсерйозніший збій із часів пандемії, коли порти були перевантажені, а персоналу бракувало.
Ці проблеми стали ще одним ударом по глобальній логістиці, яка до того дозволяла компаніям зберігати мінімальні запаси, покладаючись на стабільні поставки.
Компанія Contargo (Німеччина) повідомляє, що баржі чекають у середньому по 66 годин на завантаження в Антверпені та 77 годин у Роттердамі. Раніше завантаження проводилося за чітким графіком.
Каспер Еллербек із DHL Німеччина зазначив, що поки затримки не призвели до зупинок виробництва через брак компонентів, але така «драма» цілком можлива.
"Морські судна прибувають із запізненням на 3–5 днів, і баржі не можуть завантажитися вчасно. У підсумку споживач отримує товари із затримкою", — додає ван Оммен.Також потоки імпорту з Азії до Європи різко зросли, адже через високі американські мита азійські компанії переорієнтувалися на європейський ринок. За оцінками DHL, імпорт контейнерів з Азії до Європи зріс на 7% у річному вимірі
"Частина обсягів, які раніше йшли до США, тепер перенаправляються до Європи", — пояснив Еллербек. Оператори терміналів у портах — здебільшого приватні компанії — терміново набирають персонал і закуповують обладнання для полегшення ситуації.
У порту Роттердама компанія ECT визнала, що працює з великим навантаженням, як і більшість портів Північної Європи. Компанія DP World, яка володіє терміналами в Антверпені та Роттердамі, заявила, що вживає всіх заходів для зменшення збоїв і продовжує інвестувати в потужності.
Портова адміністрація Антверпена-Брюгге визнала «тривале підвищення рівня завантаженості», але зазначила, що система працює в межах запланованих резервів.